دسته‌بندی نشده

چرا در اسکی کوهستان کلاه کاسک ایمنی جزء لوازم ضروری است؟

چه یک فرد آشنا با اسکی کوهستان باشید و چه یک فرد مبتدی در اسکی کوهستان، احتمالاً این سؤال را از خودتان پرسیده اید. اگرچه امروزه دیگر کلاه کاسک در جامعه ی اسکی بازان کوهستان به عنوان لوازمی ضروری در تجهیزات ایمنی پذیرفته شده است، حتی در زمانیکه اسکی بازان مسابقه نمی دهند هم کلاه را به سر می گذارند. گاهی لایه ی برف نازک است، چوب و بخصوص سنگ در زیر سطح آن مدفون نمی شوند و در صورت سقوط موقعیتی خطرناک را به وجود می آورد. هنگام صعود یک کارگاه، ریزش سنگ و لغزش پا و در نتیجه سقوط نیز می تواند خطرات جدی را به دنبال داشته باشد. با توجه به همه این موارد ، قرار دادن کلاه ایمنی هنگام اسکی کوهستان یا کوهنوردی امری عاقلانه به نظر می رسد.

1.تهویه: اسکی کوهستان یک فعالیت جسمی سنگین به حساب می آید و از این رو به تجهیزات ضروری نیاز دارد، یک کلاه سبک با تهویه ای مطلوب که قابلیت استفاده برای زمان طولانی را داشته باشد از اولین لوازم این رشته است.

2.محافظت از سر: ورزشکاران در طول اسکی کردن، چه در بالا رفتن و چه در پایین آمدن، در معرض خطراتی هستند از قبیل: سقوط سنگ (همانند کوهنوردی، اسکی بازها ممکن است در معرض اصابت سنگ یا یخ قرار بگیرند)، ضربه های جانبی، جلو و پشت (سقوط به هنگام پایین آمدن و مواجهه با موانعی همچون سنگ، درخت، بلوک یخ، بهمن و …)

3.مجوز جدید CE کلاه ایمنی جهت اسکی کوهستان: برای تولید کلاه کاسک هایی با بهترین استانداردهای تهویه و محافظت، و همچنین ترویج پوشیدن کلاه کاسک برای ورزشکاران در رشته ی  اسکی کوهستان، پتزل با همکاری یک موسسه ی صادر کننده ی گواهی نامه جهت تولید کلاهی مناسب این رشته محبوب اولین کلاه کاسک ویژه ی کوهستان را معرفی کرد:

استاندارد کلاه کاسک کوهنوردی (12492 EN ، جهت محافظت و همچنین تضمین حداکثر تهویه برای سهولت در صعود و همچنین برای محافظت هر چه بیشتر در برابر ضربه های جانبی، جلو و عقب (همانطور که در پروتکل تست PCSR-001 شرح داده شده است)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *