دسته‌بندی نشده

در جستجوی افق های جدید با Anthony Gullsten

سرگذشت آنتونی گالستن در یکی از روزهای بهاری زمانی که متیو پاوانای عکاس به فنلاند رفته بود تا در آنجا مدتی را به تصویر برداری بگذراند تغییر کرد، متیو در این سفر به معنای واقعی کوهنوردی حرفه ای را در اسکاندیناوی کشف کرد.

آنتونی از مادری ویتنامی و پدری فنلاندی است، او با اشتیاق به ورزش و کوهنوردی بزرگ شد و همین امر باعث شد تا او برای اولین بار در 18 سالگی در جام جهانی شرکت کند. اگرچه استعداد او در سنگنوردی مدتها بعد ستایش شد هنگامی که  در سال 2012 برنده نهمین دوره از Melloblocco ، جشنواره سنگنوردی ایتالیا شد.

برخورد خاموش او و تمرکزش بر روی صعودهایی که در طبیعت داشت همراه با انتخاب نوع زندگی در شلوغی و هرج و مرج شهر تناقض انکار نشدنی داشت، همچنین حضورش در سالن  بدنسازی در محاصره ی افرادی که به دلیل نوع خاص سنگنوردی اش علاقمند به او بودند نگاه ها را به سویش جلب می کرد. آنتونی ترکیب شگفت انگیزی از یک سنگنورد همیشه در سفر و پای بند به اصول و اساس سنگنوردی است، او همیشه در جستجوی افق های صعود جدید از شهر و خانه اش دور می شود و وقتی به خانه باز می گردد، مملو از داستانهای جدید برای گفتن است، او سعی می کند تجربیات خود را تحت عنوان “مشکلات” جدید ارائه دهد و همچنین خلاقیت خود را در مسیریابی و برخورد با این مشکلات با سنگنوردان به اشتراک می گذارد، حرکات و خطوط ترسیم روی دیواره را تصور می کند درست همانند نقاشی که طرحش را روی یک بوم سفید تجسم می کند، و اینگونه آنچه را که شاید تنها چشمان او دیده باشد و دستان او لمس کرده باشد را با دیگران به اشتراک می گذارد. “از آنجا که در هر مسیر جدیدی که با آن مواجه می شویم، همیشه چیزی برای یادگیری وجود دارد.”

در میان صخره ها و سالن های ورزشی فنلاند شکل زندگی آنتونی را در ثبت کردیم، چهره ای کم نظیر که به گفته ی بسیاری یکی از قوی ترین و کاملترین کوهنوردان و سنگنوردان  حال حاضر جهان است.

منبع:

www.lasporiva.com

ترجمه شده توسط گروه داوینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *