نام آوران عرصه صعود

در جستجوی افق های جدید با Paige Claassen

سنگنوردی به ویژه صعود، پیج را از دختری خجالتی و گوشه گیر در خانه به یکی از موفق ترین سنگنوردان زن دنیا تبدیل کرد، او معتقد است با اراده ی ذهنی و قلبی، قادر به انجام هرآنچه می طلبد هست.

او درباره ی خود می گوید در کودکی سراغ فعالیت های متنوعی رفتم، در استخر نزدیک بود غرق شوم، برای بسکتبال مناسب نبودم، بسیار بی استعداد در نواختن ساکسیفون بودم ، در نه سالگی والدینم مرا به باشگاه سنگنوردی بردند و من  جایگاه حقیقی خودم را پیدا کردم، ورزش سنگنوردی آغوشش را به روی تمام ناکامی هایم گشود، من بسیار خوشبخت هستم که سنگنوردی را پیدا کردم زیرا که این ورزش به هدف اصلی در زندگی من تبدیل شده است.

در رقابت های دهه ی اول فعالیتم بسیار پر مدعا ظاهر شدم، در 19 سالگی شروع به تلاش برای صعود مسیرهای دشوار در خارج از کشور کردم. در این مدت من در سراسر کشور صعودهایی داشتم از Grand ole opry گرفته تا smith rock و …

من سنگنوردی را دوست دارم، اما خودم را محدود به سبکی خاص در آن نمی کنم، اگر مسیری را انتخاب کنم که به نظر دشوار و دست نیافتنی برسد، حتماً به آن صعود می کنم.

من 16 سال است که سنگنوردی می کنم و 8 سال است که عضو تیم La Sportiva هستم. این یعنی نیمی از زندگی حرفه ای خود را به عنوان یک ورزشکار La Sportiva گذرانده ام! در 9 سالگی اولین کفش من میتوس بود و پوشیدن هر چیزی به غیر از یک کفش خوبِ چرمی و دست ساز ایتالیایی برایم غیر ممکن شد. کفش برای یک سنگنورد همانند یک ابزار جراحی ظریف برای جراح است.

بعد از فارغ التحصیلی ” Lead now ” را راه اندازی کردم (یک تور کوهنوردی جهانی) به مدت ده ماه بین سالهای 2013 و 2014 ، به سراسر جهان سفر کردم، ما توانستیم به افریقای جنوبی، روسیه، ایتالیا، ژاپن، چین، هند، ترکیه، اکوادُر و شیلی سفر کنیم. از این طریق توانستیم فیلم هایی از صعودهای متنوع تهیه و با فروش آنها بیش از 20.000 دلار به نفع کودکان و زنان جمع آوری کنیم.

و در آخر من معتقدم هر کس شایسته فرصتی برای دنبال کردن چیزی است که به آنها اهمیت می دهد، من معتقدم که آموزش تنها راه حل برای پایان دادن به فقر است و به همین خاطر در تلاش برای توسعه ی مهد کودک و پرورشگاهی روستایی در نامیبیا هستم.

بخشی از صعودهای پیج کِلَسِن:

1. “Just Do It” (5.14c) Smith Rock, Oregon, June 2013
2. “Grand Ole Opry” (5.14b) The Monastery, Colorado, September 2010
3. “The Bleeding” (5.14a)…The hardest thing I’ve ever climbed. A five year project, ticked off September 2015 in Mill Creek, Utah
4. “Art Attack” (5.14b) slab, Val Masino, Italy, September 2013

منابع:

www.sportiva.com

www.paigeclaassen.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *