تاریخچه برند ها

آنچه درباره ی آف کوک (OFF COOK) باید بدانیم

آنچه درباره ی آف کوک (OFF COOK) باید بدانیم:

آف کوک (OFF COOK) یا غذاهای خشک شده به روش انجمادی معمولا با غذاهای خشک دهیدراته (کاهش رطوبت یا دهیدراسیون) اشتباه گرفته می‌شوند، اما فرآیند تهیه غذاهای خشک شده به روش انجمادی کاملا متفاوت است. در آماده‌سازی غذاهای دهیدراته با گردش جریان هوای گرم و خشک، مواد غذایی بخش زیادی از آب خود را از دست می‌دهند. برای خشک کردن به روش انجمادی، مواد غذایی به سرعت منجمد شده و در خلاء بسیار قدرتمندی قرار می‌گیرند. با تصعید آب در مواد غذایی و تبدیل یخ به بخار، ماده غذایی با حفظ قابلیت بازیابی مجدد آب، به شکل موثری خشک می‌شود.

غذاهای خشک شده به روش انجمادی در ایران با برند آف کوک (OFF COOK) تولید میشودکه به یکی ازمحبوب‌ ترین گزینه‌هایی برای علاقمندان به طبیعت‌ گردی برای استفاده در وعده‌های غذایی تبدیل شده است. به این ترتیب، حتی سخت‌ گیرترین افراد هم می‌توانند علاوه بر سبک‌تر کردن باری که برای کمپینگ یا کوهنوردی حمل می‌کنند، از طعم لذیذ غذاهای خشک شده به روش انجمادی لذت ببرند.

با اینکه ماجراجویی در طبیعت پنجره‌ای رو به تجربه‌های تازه و شگفتی‌های دیدنی باز می‌کند، چالش‌های ویژه‌ای را نیز به همراه می‌آورد. بیشتر ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله کوه پیمایی، دوچرخه‌سواری کوهستان، کمپینگ یا کوهنوردی به دنبال سبک کردن بار بدون نیاز به چشم‌پوشی از مواد مغذی لازم و طعم لذیذ غذا هستند. غذاهای خشک شده به روش انجمادی راه‌حلی ایده‌آل برای مشتاقان طبیعت است که غذا را بیش از یک منبع انرژی می‌دانند.

برخی مزایای آف کوک یا غذای خشک شده به روش انجمادی عبارتند از:

  • نسبت ایده‌آل انرژی به وزن: علاقمندان به طبیعت‌گردی هنگام انجام انواع فعالیت‌های ورزشی مانند صعود از صخره‌هایی با شیب زیاد یا حمل کوله‌پشتی‌های سنگین نمی‌توانند حجم و وزن زیادی را حمل کنند. غذاهای کنسروی و دیگر مواد غذایی، به ویژه در شرایطی که قصد سپری کردن چندین روز در طبیعت را داشته باشید، باعث اضافه شدن 5 تا 14 کیلوگرم به بار می‌شود. بسیاری از کوله‌گردان غذای خشک شده به روش انجمادی را ترجیح می‌دهند چون تمایل به کم کردن وزن کوله‌هایشان با حذف مواد غیرخوراکی دارند. فرآیند خشک کردن به روش انجمادی باعث می‌شود مواد غذایی حدود 98 الی 99 درصد آب خود را از دست می‌دهد و وزن کلی آن به طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد. بسته‌های غذایی باکیفیت می‌تواند با وزنی حدودی 100 تا 150 گرم وعده‌های غذایی با ارزش 500 تا 900 کالری را تامین کند.

  • طعم و ارزش غذایی: در گذشته، غذای خشک برای مردم یادآور غذاهای آماده نامطلوبی مانند MRE (غذای آماده خوردن) بود که فضانوردان و نظامیان استفاده می‌کردند. اما در حال حاضر، غذاهای خشک شده به روش انجمادی جدید در طیف گسترده‌ای از طعم‌های مختلف مانند پنکیک ‌با پروتئین بالا، برنج شیرین و ترش، بیف چیلی سین سیناتی، پاستا پستو با سالمون، برنج و حبوبات به سبک سانتافه، فتوچینی آلفردو و … موجود هستند. با اینکه در غذاهای دهیدراته سنتی بخش قابل توجهی از طعم آن از بین می‌رود، طعم اصلی ماده غذایی در غذاهای خشک شده به روش انجمادی بسیار بهتر حفظ شده و به طرز شگفت‌انگیزی با یک غذای خوشمزه و دلپذیر مواجه خواهید شد. یکی از نکات مهم این است که در غذاهای خشک شده به روش انجمادی به دلیل حذف وزن آب بدون تحت تاثیر قرار گرفتن مواد مغذی، تمام مواد غذایی ارزش غذایی و حدود 97 درصد از ویتامین‌ها و مواد معدنی خود را حفظ می‌کنند.

  • تهیه آسان: با توجه به آماده‌سازی آسان غذاهای خشک شده به روش انجمادی، طبیعت‌گردان و کوهنوردان می‌توانند زمان بیشتری را صرف لذت بردن از طبیعت و انجام فعالیت‌های مورد علاقه خود کنند. آماده‌سازی این غذا فرآیند بسیار ساده‌ای دارد: آب جوش را اضافه کنید؛ محتویات بسته را هم بزنید، در بسته را ببندید و چند دقیقه صبر کنید. سپس دوباره مواد داخل بسته را هم بزنید و حالا غذای شما در همین زمان کوتاه و بدونه نیاز به پخت و پزآماده مصرف است.

در شرکت کوه ویسی با هدف ارتقاء کیفیت ورزش و تفریحات دور از خانه، برای رفاه علاقمندان به وقت گذراندن در کوهستان و طبیعت پا به عرصه ی تولید گذاشتیم.

در سال 1399 در شهر رینه لاریجان شرکت کوه ویسی در کنار فعالیت در حوزه ی بازرگانی بخش تولیدی خود را نیز تحت عنوان برند off cook ( آف کوک ) در حوزه ی خوراک راه اندازی کرد، هدف تولید غذایی سبک با طعم خانگی برای سهولت در برنامه های کوهنوردی، طبیعتگردی و … در نظر گرفته شد.

ما شروع به انجام دادن این کار کردیم نه به دلیل اینکه ساده ترین راه است بلکه به دلیل اینکه بهترین راه است…

این تازه آغاز ماجراست، استقبال به نحوی بود که در مدت زمانی کوتاهی کوه ویسی به عنوان پیشگام در استفاده از تکنولوژی FREEZE DRIED FOOD در ایران مطرح شد و عملکرد شرکت همچون همتایانش در دیگر نقاط جهان در تولید این نوع غذاها بسیار موفقیت آمیز بوده.  

سوالی که مطرح می شود این است که این محبوبیت در این مدت زمان کوتاه چه دلایلی می تواند داشته باشد؟ اولین دلیل را می توان فرآیند ویژه ای که در خشک شدن غذاها به کار رفته است دانست که به موجب آن در کنار وزن بسیار سبک، 97% از ارزش غذایی حفظ می شود، دلیل بعدی طعم دلپذیر OFF COOK است که ما به آن می بالیم و تمام سعیمان را داشته ایم تا محصولی که روانه ی بازار می کنیم طعم خانگی داشته باشد.

اما چه چیزی باعث می شه که غذاها طعم بهتری داشته باشند؟

  • کیفیت خوب مواد اولیه

  • روش پخت غذاها در بخش آشپزخانه (کوهویسی دومین شرکت تولید کننده ی محصولات FREEZE DRIED FOOD در دنیاست که غذا ها را طبخ می کند، شرکت های دیگر مواد غذایی را جداگانه پخته، ترکیب و پس از آن بسته بندی می کنند!).

OFF COOK می تواند همراه هر لحظه ی شما باشد

زمانیکه شما در خانه هستید

زمانیکه هر لحظه از زندگیتون رو صرف یک روز شگفت انگیز می کنید ما آنجاییم تا انرژی صرف شده را به شما برگردانیم.

یا حتی در زمانی که اتفاق غیرمنتظره ای رخ داده باشد

ما همیشه و در همه جا در کنار شما هستیم

زمانیکه واقعاً نیاز به یک غذای واقعی دارید به سادگی می توانید غذاهای متنوعی را با بهترین طعم روی میز خود داشته باشید

با OFF COOK می تواند همیشه حس بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *